Business Case 2
Preventief mobiliteitstraject voor 450 medewerkers van een Callcentrum.
Opgezet voor medewerkers waarvan hun functie sterk gewijzigd was en die de verandering als ongewenst ervoeren. Hierdoor ontstond een hoog ziekteverzuim en functioneerden medewerkers niet volgens nieuw gestelde eisen.
In deze case heeft Ans Nijman leiding gegeven aan het preventieve mobiliteitsproject.
Een mobiliteitsteam werd opgezet voor de begeleiding op diverse vlakken.
Feiten en cijfers
Bij deze businesscase werd binnen twee jaar een besparing gerealiseerd van € 1.700.000,-
Daarnaast daalde het ziekteverzuim met 4%
Quote leidinggevende:
"Ik ervaar de begeleiding van het mobiliteitsteam als zeer positief. Zowel ter voorkoming van uitval als bij het verbeteren/ontwikkelen van prestaties. Met name het ondersteunen en begeleiden van medewerkers op een niveau waarin ikzelf en de andere leidinggevenden onvoldoende expertise hebben."
Quote medewerker:
"Na de begeleiding heb ik het gevoel dat ik weer in eigen beweging verder kan"
Quote Teammanager:
"Ik ervaar een zeer open samenwerking met het mobiliteitsteam. Het is een zeer waardevolle aanvulling op de trajecten die lopen, daar waar medewerkers niet meer in balans zijn. Ik weet zeker dat veel (loopbaan) trajecten zonder de begeleiding van dit team niet zo succesvol zouden zijn verlopen."